LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Friday, January 28, 2011

A for AnnuR

Salam..

Minggu ni boleh la di kira last week of January 2011... sekejap je masa berputar.. da sebulan tempuh tahun ni.. masa awal bulan dulu rasa macam sekejap je 2010 berlalu.. tp byk yg still dlm otak lg.. tak luput2 lagi dan maybe tak mungkin luput...

JaNUARY...tahun lepas, aku baru masuk ke fasa baru- dpt tahu peggy!... syok nye time tu.. 2 kali buat urin test sendiri... 3x  line tu samar2 je (sekali tu kat PPDD)... g cek kat PPDD .. doc Kamal tu blh tnya "awak mmg nak mengandung ke?" ..ler aku plak segan2 nak ckp " Kalau ada alhamdulillah, saya terima!" Dia pun bg asid folic...Maka, dgn izin Allah membesarlah si genit itu... yg kini dikenali sebagai ANNUR... huhuhu..

2 minggu lepas tu baru BETUL2 kompem , I'm PEGGY!..tak tau la experience org lain tp realiti kami suami isteri... blk2 dr cek tu da fikir2 nak buh nama apa ni...! hehehe excited kot. Tp aku mulanya mmg berkira2 nak buh nama anak aku ikut alphabet A..B...C... and so on...

So, awal2 da bgtau kat hubby.." 1st baby ni nak buh huruf A!".. bila tnya sebab ape? aku ckp nanti pekse duduk depan sekali!.. bila dlm daftar kelas nama atas sekali.. kalu kena ikut turutan Alphabet...tak la sakit menunggu huhuhu..teringat time kena tunggu giliran nak sign perjanjian PtPtn dulu..punya lah seksa menunggu..walaupun nama aku hanya HaZAnA...nak bayar balik skrg pun mcm seksa sket..hohoho....Org yg lain yg nama zALEHA ke... ZIAna ke..lg lah lame kot kena tunggu!

Masa tu  tak da plak muncul nama ANNUR ni..... dlm diam aku berkira2 maybe anak aku lelaki..MAYBE LA....atas alasan semua kakak2 aku, 1st baby dieorg lelaki..boleh ke aku terfikir cam tu.. ingat ikut genetik ke ni..siap la aku panggil2 baby ku itu Muhammad... utk 4 bulan pertama. Iyelah, time tu mana tau lagi gender nya apa... kalu scan pun belum nampak lg...Mcm2 A la yg kami pk! Azra LA.. aFEEF LA... siap sekali tu hubby balik2 umah dr office, bukak2 pintu ckp da tau da nak buh apa! dia mcm biasa suka membuat teka TEKI teka tekok ulaq mati dlm mangkok ...eee klunya ada surah dlm AL-quran! duuu..aku tanya balik la nama utk laki ke pompuan?.. baru lebih clear sket, nasib baik aku kerap baca al-quran.. myDEAR nak buh ASHABUL KAHFI la... pemuda dlm gua.. siap bwk balik lagu Raihan Ashabul Kahfi nyanyi.. agak exicetednya laki aku diwaktu itu...Boleh kata hari2 dok pasang lagu tuuu...

Tp bila scan yg time bulan 5 kot x ingat.. lebih kurang la.. BARU LAH KOMPEM..gIRL!  iBU terima kamu seadanya.. ada hikmahnya!Berbalik kpd A for ANNUR.. Da jadi cam gitu kite ke Plan B.. HUHuhu ada pulak plan A..plan b iye nak buh nama baby nie? Plan B nye...nama tu mesti ada dlm Al-Quran..nama surah...aku pun bg cdgan ANNUR.. Surah An NUR.. alhamdulillah dipersetujui bersama!.. da sejak2 tu selalulah aku nampak2 perkataan ANNUR.. di signboard2 surau la.. masjid la... kedai la...nama org tak pulak aku jumpa lagi...waaa, da ada sekali nama Ayah nya la.. mohd noor!



Jadi supaya lebih sedap dan ibu pun rasa bahagia, nama keduanya start huruf H plak la...dan HASANAH adalah  tribute kepada arwah encik ku.. HASSAN!.. maknanya pun baik.....tp time tu sampai la Annur lahir HASANAH tu x kompem2 jugak...still mencari2 H***...

pk punya pk.. baik stick tu 1st idea la... lagipun selalu disebut2 dlm doa2 kami.." Ya Allah kurniakan lah kami kebaikan di dunia.. dan kebaikan di akhirat, dan jauhkanlah kami drpd api neraka".. inilah kurniaan Allah...
maka pg nak mendaftar tu muktamadlah kami putus kan nama anak sulung yg kami sayang ini ANNUR HASANAH...

P/S semoga Allah kurniakan CAHAYA KEBAIKAN kepada kami sekeluarga hendaknya- Amin...~annur already 4month and half!

No comments:

Post a Comment