LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Monday, January 17, 2011

ANNUR o annur

salam..

semalam genaplah ANNUR HASANAH 4 bulan...dlm tempoh ini, mcm2 perkara baru dah ditempuhnya! Antaranya :


  • Tidur Dlm Buaian
    "terima kasih kpd kak USHA a.k.a mak ndak Annur atas sumbangan buaian ini!dan kak PAH a.k.a mak teh atas sumbangan kelambu buaian tuu..(sesungguhnya, x sure sarung net tu benda apa mulanya...)"


masih baru dan tak sampai pun sebulan lagi.. mula-mula tido dulu, 2-4 jam baru terjaga ! punya la lama... kalau nak di bandingkan sebelumnya dgn berbedung saja..tu pun bedung bila dia da lena betul lepas BF...kalau tak mau dia menangis kuat, sbb tgn terceruk dlm bedung... da jadi terjaga balik~ alamat tak lena la...


Skrg pun kalau nak masuk dlm buai bila da ngayan je, kalau tidak, dia jaga balik .. ni selalunya kes nak tido siang la.. kalau malam lain plak halnya.. mmg kena bg lena betul.. henjut2~ ok, x nagis da kira ok la tu.Selalu kalau tak berapa lena letak dlm buai sure akan menangis tapi mata terpejam... utk kes2 mcm ni SI Ayah terpaksa la menghenjut buaian tuu (dia lebih pakar ~saya masih belajar haha, belum begitu mahir menangani kes ni..eee... takut sebenarnya nak henjut kuat2) .Malam ~annur cuma akan terjaga 2-3 kali, bagi nenen @ salin lampin basah ~ dodoi2 tido la dia..TERIMA KASIH MYDEAR, sbb selalu tlg dodoi Annur dlm endoi! :) 


p/s : salah satu sebab kami tidurkan Annur dlm buai... nak elak dia kena gigit dgn semut halus !carpet kami warna gelap, jd x nampak kalau2 ada semut.. da kesian tgk dia berbintat2 merah bila kena gigit_


  • Meniarap daa..
Huhu.. ingat lagi, Annur start meniarap sendiri 28 DEC 2010!... start aritu, dia mula nak pusing meniarap, tp  tak berapa mahir sgt.. kadang2 menagis sbb tak blh2 pusing... saya ajar dia basic nak pusing, MULA2, mengiring dulu...LEPASTU, tolak lah bontot Annur ....bila dia menagis, ibu pun pujuk... isk2x.. bg semangat sket ANNUR BOLEH, annur boleh!! CUBA LAGI....tp hubby kata biar dia belajar sendiri... saya pun x sure.. baby kalau x ajar dia akan pandai sendiri ke?... Saya x pernah plak tgk akak2 ajar anak buah meniarap ke.. merangkak ke...Selalu org akan ajar anak berjalan..BERTATIH..itu mmg biasals.. tp apa salahnya kalau saya ajar ANNUR kan...lgpun mmg banyak masa saya bersama dia skrg ni..Maklumlah, ibu duk rumah je.. jg ANNUR,jg rumah..jg Ayah ANNUR.., Saya pk, selagi ada masa saya sebelah ANNUR... saya nak ajar mcm2.. ini peluang saya untuk bentuk ANNUR... mana tau, esk2 kalau saya da bekerja ke.. da x berkesempatan plak...




OK blk semula pasal achivement ANNUR la... Alhamdulillah, hasil dr sifat x putus asa.. cuba dan terus mencuba, Annur da mahir dah meniarap ni... start minngu ni la.!Semenjak2 da pandai meniarap ni.. pantang letak ja, nak pusing meniarap... subuh2, selalu tukar lampin dia yg mamai tu nak gak pusing tu! Da nak tido meniarap plak da... da jd mcm gitu saya amik kelambu..tutup dia tido dlm kelabu kat bwh la, x masuk blk dlm endoi da..  Cepat ja Annur da mahir, x sampai sebulan pun. Tp saya harap dia akan belajar MARA KEHADAPAN... bkn ke belakang lg...Annur o Annur, org gerak ke depan kamu ni ke blkg pulak..., tp hubby kata mmg bdk2 akan mcm gitu! Iye ke?


  • Minum EBM dlm botol SUSU
Baru lg ni... dan belum mahir lagi pun..saya rasa Annur ingat botol tu mainan! agaknyalah...sbb nya, dia selalu ketap puting tu.. da tu sengeh2 gelak.. ingat ibu ajak main ke? x mau isap.Mula2 bg tu, mukanya kelat2.. pelik agaknya... mcm org x biasa...




Selalunya bila time Annur BF, saya akan tadah susu sebelah.. nanti lepas tu saya bg lah Annur, bila dia bangun..(selalunya lepas da kenyang BF, Annur akan lena la)...Annur memerlukan practise yg byk utk improve ni... sayalah kena tekun da sunguh2... Salah satu sbb nak biasakan dia minum dlm botol supaya dia x lapar bila saya xda.. emm, da merancang nak ke SPA...mau mkn 2-3 jam..RISAU kalau Annur lapar@meragam mcm mana?? ayah dia nak urus pun senang sket.. maklumla..annur belum blh kena pujuk dgn aiskrim ke.. gula2 ka...tu kena ajar dia dulu... 


Lagi satu berkira2 nak mula bekerja blk... iyalah nak bayar utang PTPTN kan.. maklumlah..saya tak tergolong dlm golongan DIKECUALIKAN tuuu.. bkn rezeki saya lagi kot... tp saya berdoa2 jugak.. mana la tau ada hikmahnya ...


Baiklah, itu saja kot buat masa ni...:)

No comments:

Post a Comment