LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Thursday, July 8, 2010

ADA “sEsUATU” bERgERAK2 dlm DIRi sAya

Salam, pejam celik dan pejam balik….. da masuk 7 bulan da baby dlm rahim aku nie… byk benda yg telah “kami” tempuh bersama.. ALHAMDULILLAH… harap segala dugaan yg sedang kami tempuh berakhir dgn jayanyer.. AMIN

Aku kuatkan diri aku dan tak memanjakan diri even tis 1st baby.Walaupun kekadang rasa nak duk saja… rehat dan harap dimanja2kan…tp ,… Semuanya demi encik, dan aku harap sesangat bB memahami ibu yer… mudah2an dia belajar sesuatu dr pengorbanan aku nie…

Okla… tis is my PEGGY life!!! Cheer UP!!! ;)

Dah 2X aku g check up kat PPDD gynea Dr. Kamal Xde plak.. 1st time, MAY doc ganti pompuan…she ok… amik darah plak… sakit ooo.. da lah kena cucuk 2belah tgn…mula2 tgn kanan.. xdpt2.. salur drh kecik la..doc ckp halus sgt tgn aku.. kena mkn byk2… haiiii. Da tu kena lah cucuk belah kiri plak…amik ko… dia seduuttt darah aku . agak byk jugak aku rase… ngeri aku…. My hubby duk jauh2 xmau tgk duk gelak-galak jer, bile kena cucuk due2 tgn kat belakang pintu…takut sebenarnyer tuuuu… sambil memadankan muka aku, sbb x mau beso2….

Resultnyer…my blood type same dgn Encik.. mmg aku nie anak encik kan… O(+ve).


Second time, doc lain gak.. memula ingat doc pompuan aritu… skali laie da… surprise gak ler aku laki bini… doc laki2 da tu muda plak…

Macam biasa, scan2… Bb nyer gender pun nmpk… tp RAHSIA laaaa..;) tp yg x syoknyer.. lg skali aku kena da… he said my Bb br sebesar 22weks,,, walaupun aku da peggy 25 weks….serius jer muka die.. mcm masalah beso, da tu berat kau pun 46kg jer… Dan lg satu, rahim aku kecik… ler… lgskali aku kena bebel plak dgn hubby….anak diekannn…mestilah dia amik berar. Da kena la aku pk2… maybe aku terlalu focus pd encik jer.. x fair la kat Bb… so kena displin diri…jaga Makan… dan kerap2… dan susu mesti minum ar…. Harap2 Bb beso dgn sihat yer!!! I try to give my best dear!!!....

Tp, aku telah membuat research di tenet.. hahah… da aku menemui  sesuatu… yg blh aku sandarkan sebagai proof yg mengatakan its normal!!! Try check it OUT.. http://www.akbidnet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=190:kehamilan-minggu-25-usia-janin-23-minggu-&catid=47:kehamilan&Itemid=86

Tajuk dia kehamilan minggu 25- usia janin 23 minggu…makna nyer usia kehamilan dan janin x sama… ialah masa 2 minggu lepas seminguu aku period delayed… scan mmg x nampak embrio.. sbb die baru jd segumpal darah kecik sj…. Jd logic gak kan…After all, aku tunjuk kat hubby artikel tu… die senyum jer.. mudah2an betul ar.


Ari ni khamis, x silap.. sabtu nie ada check up utk bulan 7…. Harap dengar yg baik2 la…. Dan aku nak make sure tis time, doc tu bukan doc laki last month!! Nak dr Kamal gak… x pun doc pompuan tu pun x per ar…daya kate kalu doc Kamal, die x de worried sgt.. sbb Bb besor pun boleh ada complication plak… susah nak kuar lalu canal…

La nie, aku duk sapu lotion Franch Oil.. bg kulit lebih elastic utk besor supaya anak ibu boleh beso dgn baik!!! Nie die da ligat2 berpusing2…kejap2 kat atas/… kejap2 kat bawah … nanti2 kiri ar… da tu kanan.. aktif sungguh… da setiap kali die bergerak2, aku x lupa bersyukur pada Allah,, sbb Bb gerak..kalu x gerak, agak susah ati jugak, x tau ape berlaku pd die didlm… mudah2an anak ibu gerak2 sbgai sign semua ok dan die sihat… dan kalupun ada yg menyakitkan die, mudah2an ALLAH sembuhkan lah bb-AMIN.

Ibu syg kamuuu ;) >o<

1 comment:

  1. Salam. Kalau berminat nak beli CD blh email/ SMS saya nak warna atau corak apa. Tq. :)

    ReplyDelete