LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Monday, May 3, 2010

PART 1 : INIlah dugaan hidupku.... YA ALLAH, TABAHKAN AKU

SALAM..

Dah nak sebulan tak blogging.... dah ler amatur, baru 3 post lak 2.... sebenarnya skrg nie saya selalu berulang alik ke HKL.... sumenya bermula pada....8 April..2010.

8 April...
Sy dpt call dr KOI (my young bro) bgtau, encik( that what i call my dad!) masuk spital Pontian.... ati gundah gelana.... sy x dpt byangkan betapa sakitnya encik time tu sebab die x pernah masuk spital .. paling2 pun sy pernah hantar die dulu time kene gaout..... sy sgt sedih... dan rase nak terbang pulang. Namu apa daya, sy berbadan dua, dan ada suami yg perlu minta permission and suggestion..;)

midnight Koi call lg... dan minta kalu blh semua pulang... ( my sibling yg not in Johor/Pontian) .... dgn nada suaranya yg SEBAK... Sy dpt rase , ini serius....SAYA x blh tido da...Sampai kul 3 pg sambil menangis memikirkan encik... Hubby da lena.... dok pk nak ckp cam ner kat die mintak blk kg... kalau die x blh blk, sy sanggup naik bus kalu die benarkan..... sy kejut die dan kate nak blk esok pg2... JUMAAT....kami bertolak dlm kul 8 pg dgn jem org sibuk nak g keja....

9 April ..
kAMI sampai Hospital Pontian lebih kurang kul 12 tgh hari.....lepas menempuh 4 jam perjalanan....jumpa encik, tgk keadaannya nampak mcm ok... tp tuhan saja yg tahu sakit yg encik tanggung.... nampak mcm o.k..dan kami x expect sesuatu yg serius di luar jangkaan kami...

10 April...
Kami melawat encik ptg. Encik nampak serba x kena.... die baring x senang... bdn pun peluh2... die kate perut die x sedap....dr wad kelas 3 pindah ke kelas 2..dgn GL linda.  Aku tgk encik, mmg die sakit. Walaupun ada plan nak blk AHad esoknya... tp kami decide utk tgk dulu pd keadaan....sm ada encik o.k @ x, sbb dr di H.Pontian PUN blm dpt kenal pasti sakit encik. nak kte sbb x blh buang air besar, da buang da... tp still sakit...

Malamnya... kami di rumah dpt call dr ejah, yg encik kena transfer ke H.SultanAminah.... ni bagai petanda lain pulak. kES encik dirujuk pd HSA, sbb kat sana kemudahan lebih... mule2 dgr nak masuk kamera, tiba2 dlm kul 9-10 mlm FAKAR cal pulak... dr nak terus buat operation, sbb dr suspect sakit usus. Minta pendapat kami di rumah....Aku dgn nain dok pk.. maybe dr nak masuk camera dan kalu nampak dan kesan  masalah kat usus die terus operate.... Pendapat aku ape yg penting, Encik sanggup dan setuju... difikiran aku nak encik sembih je...kalu itu yg terbaik.

11 April/.... 
Kami gerak ke JB paginya...dan plan akan terus blk ke KL dr sana.... masa aku sampai, sister tu kte nak bwk encik ke C,T Scan. TP malangnya, sampai ke ptg x jugak scan2.... aku dok tunggu je kat situ. Dr baju belang2 kate nak scan encik, Sister td yg kate dgn aku nak Scan tp x scan2... blh ckp da bwk encik scan... tengggg.... bile plak!!! dgn slumber aku pandang kearah mereka dan kate, " dr, ayah saya dr pagi sampai skrg kat sini je ... x pegi mana2 pon" ...der.... Sister tu pun blur2x... x kesahlah yg penting dr awared.

Alhamdullilah... fakar dgn mimi yg kat JB semlm decide mintak dr scan dulu utk make sure sakit ape... kalu x aku pun x tau ape yg akan berlaku......

Ptg.. dlm kul 6, dr bg result dr scan tu... mimi dan nain dgr. Yg Aku tahu, scan menunjukkan aorta encik bengkak... kena ke HKL, kalau nak terus dgn operation... sbb pakar cume kat sana saja.....

DISINILAH BERMULA DUGAAN YG AKU HADAPI.....(bersambung Part1)

No comments:

Post a Comment