LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Thursday, November 10, 2011

KISAHNYA DI THAI...

Salam, emmm… lama tak berblog.agak sibuk sampai tak updated sambutan hari jadi ANNUR HASSAN punn…KISAHNYA DI THAI…!

Sebelum cerita pasal Annur birthday tu, nak ucap takziah kepada warga THAI yang sedang hadapi musibah banjir besar sekarang ni.Tengok TV, depa kata 2/3 Thai sudah ditenggelami air akibat banjir!!.. Terbaru BERNAMA melaporkan situasi disana bertambah baik apabila banjir mulai surut :).  Dan sekarang, mereka yang berada di Pantai Timur pun sedang buat persiapan untuk hadapi kemungkinan banjir disamping buat sambutan HARI RAYA HAJI <>

Banjir ini adalah yang terburuk di Thailand dalam tempoh 5 dekad. Sekarang hari-hari hujan di Malaysia pula, so kita pun kena bersiap sedia. Bukan pasal banjir saja, tapi kemungkinan tanah runtuh pun boleh jadi dengan keadaan cuaca sekarang tau.. Semua kuasa ALLAH!

OK ini kisah di Thai jugak lah-KRABI >> AO NANG , KRABI!!!

Sebenarnya, masa kami ke Thai <16-19 Sept> memang da start banjir dah. Tengok berita kat sana, tak faham apa pun- tu yang tengok je = tau ler banjir . Alhamdulillah tempat yg kami pergi tak terjejas time tu. Yang effected mula-mula area Utara Thai. Krabi ini terletak di bahagian barat wilayah Selatan Thai,

Kami dan officemate dari Wingspan . Ni kira family day gitu…

1st DAY>>> 16 sept <="" anak="" birthday…="" hari="" malaysia="" p="" year="">

Truly ckp ini 1st time juga aku naik flight !! Hehe ….Sampai petang tu kami menginapkan
Aonang Princeville Resort .. Memang syok tempatnya>> makanan HALAL.

Petang tu aktiviti santai geng Wingspan. Kami< ibu +annur > duk posing2 tepi kolam…
Lepas tu terus dinner ..then potong kek … ada gak aku bwk APOM LADYBIRD tempah khas utk Annur !

2nd DAY >>> Aktiviti Elephant Tracking !!
Lama gak perjalanan ke tempat tu.. Adalah lebih sejam!!! Mmg tido ler dlm van tu...Mmg mendebarkan!!... Tang dia panjat bukit kecik tuuu..hai macam nak tergolek..Alhamdulillah> Annur behave tak byk ragam ,, duk observe saja.

L epas tu kami gi tempat Rafting…sebelum depa  rafting, kami berjalan kaki dalam 10 minit ke tempat air terjun tapi kami  tak terjun lor..dan tak rafting..Cuma layan feel sambil posing2 dan menikmati keindahan alam ciptaan Allah >>> Subhanallah!! Tenang  dengar deruan air yang deras mengalir :). Syok!

Lepas tu kami pun balik ke resort.. Ada yang yg teruskan adventures dengan main XTV.. Tapi kami da tak larat la.. Hubby kata rafting tu sangat mengujakan… emmm… tunggu lain kali ler, aku rafting dengan Annur kat mana-mana sungai…haiiii.

MaLAM >>dinner..mmg terbaekkk kat resort ni  >> SHEDAPP

3rd DAY>> AKTIVITI KE LAUTTT
Betul lah kami ke laut.. Naik bot tuu… Syukur , tak mabuk laut.. Cuma en somi je yang rasa nak muntah..rasa je… hai tak biasa kot… ceh, Annur steady jer… dan kerja nya observe saja.. Org kacau baru gelak2 .. Jalan pun tak berapa mahir time tuu.. ><

Kami singgah 3 Pulau … pulau pertama main2 dengan ikan warna2.. Heheh.. Tp time tu panas gak.. Pulau kedua pun macam syok… tapi sebab ramai sangat orang tu jadi macam x best sket…

Pulau ketiga >> makan2. tapi sebelum tu depa sempat snorkelling sekejap .. Sebab hujan la pulak.. Makan mmg syok bagi ku..huhu .. Tp hubby tak sedap perut >> mcm mabuk2 laut sket..haii.. Kami steady ler..hehehe

Balik dari pulau tu sempat lah kami berendam… huiii..mula2 mmg x sabor ler. Nak terjun. Tapi me kena tunggu turn lor.. Tunggu hubby naik bot balik!!... Dapat ler snorkelling!!! Nasib ada simpan contact lens masa kawen dulu lagi… alhamdulillah, dapat lah aku melihat keindahan alam lautan!!! Subhanallah >> amazing:)

Balik to..kami dibadai hujan!!! Agak lebat gak lah… mmg tido ..dalam hujan <

Sampai ke darat ingat boleh hooyeh..sebab da penat sgt!.. Sekali kami mendarat kat tempat lain pulak!!!..kena naik tram gitu… mcm lori . Masa naik bot pagi memang depa resort je… tp sebab faktor  air pasang surut lain-lain> tu yang kena mendarat tempat lain.. Naik2 tram tanya tourist guide tu berapa lama nak sampai.. Dia boleh buat lawak lagi sejam..semua da berdengus je… penat ler…

Petang tu aku sempat memanjakan badanku yang keletihannn… pakej holiday ni ada free massage>>amik oil massage dan tambah scrub >>so Cuma 500 bath jee>>rm50 !!!.. Berbaloi :) aku ni mmg tak pernah ler spa2.. Tapi amoy2 tu kata murah!!!... Aku pun sengeh leh sampai telinga kat en somi..hihik.nasib Annur mau sama amoy2 .. So, time aku ke Spa.. Dia main2 dgn amoy2 ler …bapak da tak larat dohh….huhu..malam tu annur ada mcm nak demam sket.. Tp da standby bwk ubat siap2… dan nak tidur tu dia muntah susu Ibu… maybe perut masih rasa bergelora… sebab ke lautt…siann..

Esoknya kami pun bertolak balik dalam pukul 11pagi…untuk pengetahuan, waktu kat sana lambat 1 jam dari waktu malaysia.

Benda yang agak berguna bila time holiday ramai2 dan macam2 aktiviti adalah jam>>> jgn bagi tak punctual, nanti org tertunggu kita pulak.. Dan untuk senang match>> aku Cuma bawak 2 tudung express HITAM dan CREAM..yeay, sarung je dgn mana2 baju yg sesuai… berbaloi..

My vacation feell good because I'm fully Breastfeeding mum!!! So tak yah pk2 nak bwk botol.. Susu… termos or what so ever!!! Yeaayy enjoy BF

Alhamdulillah… percutian yg indah!..masa balik kat Airport Karbi hujan..lebat, nasib Airport dia canggih sket dr LCCT, takda lah jalan outdoor utk naik ke flight… masa balik ni Annur ada sket mengaruk… maybe keletihan… tp GOOG gurl… :)