LA..LA....laa.. happy together 4'EVER!!!

Daisypath Anniversary tickers

Selamat Datang ^_^

Ini adalah personal BLOG ibu ANNUR!

kawan-kawan juga dijemput untuk singgah ke

BLOGSHOP GOBOK ANNUR

GOBOK_ANNUR ~ Your Quality.Affordable.Muslimah.Apparel Wardrobe

Tuesday, May 10, 2011

CD ~ INI SATU CARA SAYA BERJIMAT *_*

SALAM....

Sekejap je Annur da nak masuk 8 bln.... sepanjang masa itu, ada satu benda yg aku tak pernah beli utk ANNUR....seperti kebiasaan ibu-ibu lain masa kini...ewah-ewah.. ibu MODEN yeee..

IYA,,, aku x pernah beli susu formula utk babyku.. sbb dia fully BF!!! dia minum susu ibu... dan ibu minum susu ANMUM LACTA ...hahaha... aku plak yg minum susu formula... iyalah kalau aku minum susu mak skrg tentu ada yg kata aku buang terbiat... lagipula..mak ku dah monopos.,,, mana lah ada susu lagi...

ITU SATU AKU JIMAT ~semoga susu ibu sentiasa ada utk ANNUR kasih kuuu/// (wah... dah nak kuar NUR KASIH THE MOVIE x lama lg...)

Lagisatu... aku menlampin MODEN kan ANNUR... iya CLOTH DIAPER!
terhangat utk ibu-ibu masa kini, yg sayang kan anaknya dr chemical exposure.... dan alam sekitar!
aku pun dpt info masa before bersalin dulu... masa jaga arwah encik, selalu beli majalah PA&MA kat spital...

mari lihat berapa byk penjimatan telah aku buat...

=menurut survey aku :1 anak memerlukan belanja RM70* sebulan utk lampin pakai buang:
*bergantung pd brand DD juga ye..

RM 70 X 8 BULAN = RM 560

=dlm masa 8 bulan aku sudah beli 14 PCS CD... yg berharga purata RM 30 (kelihatan agak mahalkan... tp lihat:

RM30X 14pcs = RM 420
KOLEKSI CD ANNUR BUAT MASA INI *_*


KESIMPULANNYA


Aku dah berjimat sebanyak RM 140 dalam masa 8 bulan... iya cukup buat aku 14pcs... dan akan tambah dr masa kesemasa bila ada rezeki lebih...


TP yg pentingnya... CD yg ada diurus dgn baik, sebab utk penjimatan akan dtg jugak... sebab akan digunapakai balik oleh adik-adik ANNUR to be...


hehehe....


adios utk masa ini...to be continue! 



1 comment: